Saturday, October 8, 2016

Life Updates - So Many Things To Be Done





Assalamualaikum and hai !
omg... dah lama gile tak update blog !!
rindunyeee my bloggie !!

K. slalu cam tu.
nk start post je, mesti ckp
dah lama gile tak update. hhmm.

to be honest,
aku rase cam sedih sgt sbb tak dpat nk update blog.

yelah. my blog is my online diary.
kalau boleh, smua bde2 penting
aku nk cerita and simpan kemas2 lam blog.
tapi nk buat cam mane,
mmg life aku busy gile
smpai takde mase nk sentuh blog.. :(

okay so,
'so many things to be done'
ape bde things tuu ?
its about kisah2 yg nk di-update dlm blog sbnrnye..

actually in this post aku just
kononnye mcm nk bagi trailer lah..
apakah kisah2 yg akan ku udpate-kan tak lama lagi. hihi

but before that...



just a short update of my life right now.

as you should know,
skrg aku tgh holiday..
holiday aku mcm biase,
1 bulan bersamaan dgn 4 minggu.

and for your info,
skrg ni aku berade di akhir minggu ke-3 dah.

yes.. ade less than 1 week je lagi cuti aku.. :(
hari ni hari Sabtu..
and Jumaat ni is my flight to India.. :(

now i'm in my home.
alone... with my brother ONLY.

and where's my mom and dad ?
they're at the hospital.
yes. my dad sakit.
he's in the hospital.
my mom jaga dia...

and as you should know,
my bro SPM this year.
so aku terpaksa duk rumah
jaga dia....

wait. ayah kau sakit ape weih ?

hhmm... nk cerita ke ?
tak payah lah..
its just that dia ada buat major operation baru ni.
at the same hospital yg aku buat operation hari tu.
yup, KPJ Ampang Putri...

alamak.
mcm dh ter-skip cerita plak.
ok. maaf ye.
jom start dari mula.

flight aku balik Malaysia ialah pd 19th Sept.
masa nk balik tu kan,
actually mcm2 problem telah berlaku kat airport.
malas nk crite lebih2.
konklusinye, mmg byk sgt2 problem.

k, lpas tu alhamdulillah,
dh lalui smua tu.
then akhirnye smpai malaysia petang tu
around kul 6.30pm..

then bile dh smpai tu pun,
ade jugak problem yg menimpa.
beg kami lambat smpai.
haish... lama gile nk tunggu.
dah laa kitaorg smua desperate nk jupe family.
airport plak buat hal.
melambat-lambatkan kitaorg. hhmm.

mase tu ayah aku sorang je yg dtg
amik aku kat airport...
aku jupe dye..
and kitaorg pun pi cari hotel kat Ampang.

as usual, hotel yg sama kami duduk,
De Palma, Ampang..

kenapa kami duduk di hotel tersebut ?
bcoz hotel tu terletak dkat dgn
hospital KPJ Ampang putri..
and kenape ?

actually...
ingat tak aku pernah operate for my tumor dulu ?
and tak tau knape,
makin lama, tempat tumor tu (dkat leher) dh bengkak balik.
i was so panik. and so afraid.
so my dad decided to let me go for a check
with my doctor...
thats why kitaorg stay kat Ampang dulu satu malam.

just imagine,
baru balik letih2 from India,
esoknye trus pergi hospital.. haish..

so pergilah hospital..
setelah di-check,
alhamdulillah...
doktor ckp takde ape2 pun..
and he just gave me some meds.

omg. aku bersyukur gile kot.
sbb aku ingt kan ketumbuhan tu dh tumbuh balik.
aku takut sgt kalau terpkse buat operation 'again' :(

but alhamdulillah... doktor ckp tade pape.
aku lega sgt.. TAPI

ayah aku pulak yg ade problem.
problem jantung actually.
he is suppost to do a surgery
as soon as possible.

tapi dye ckp dye nk tangguhkan
smpai tahun depan..
tapi yelah,
kita hanya merancang,
Allah yg menentukan...

tetibe dye jupe satu doktor ni,
doktor tu suruh buat segera.
and my dad changed his mind,
and stuju utk buat operation tu pd 30th Sept.

settle hal hospital.
kitaorg pun balik rumah.

and i just have 3 days at home.
Selasa, Rabu and Khamis..
pastu Jumaat tu kena pergi KL plak..
why ?

coz i'm going to Australia !
yup... just a short vacay with a friend.
i'll do a separate post about it inshaa Allah.

so basically the first week burn mcm tu je.
tak tau knape.. bcoz travelling byk sgt kot.
dari India ke KL. KL ke Kemaman. then ke KL again.

my second week of holiday,
of course, was spent in Australia..

and now...
its the third week already...
and basically
i'm spending the last 2 weeks at home.

okay so thats all..
about my life updates.

for the upcoming posts,
aku nk crite psal :

- Short Vacay kat Australia
- My MBBS life in India

psal life kat India tu mmg byk gile
yg aku kena critekan...
psal general stuff..
and psal personal stories.
so mgkin memakan masa yg agak lama utk
disiapkan.. hihi

aku just harap aku dpat jugak
habiskan semua post yg aku nk buat nihh..
if not, trpkse tunggu tahun dpan lahhh utk aku update blog

klah.. done for today..
see you again soon, inshaa Allah ^_^

No comments:

Post a Comment