Friday, July 10, 2015

Iftar with friends (Hotel Buffet)




Assalamualaikum.

today is Friday.
thank god it's Friday ! #TGIF
and thank god also,
today i have no class.. hihi

ok, pada saat ini,
semasa aku tgh menaip,
aku rase sgt panasss
sangat selekehh
kenape ?

tak lain tak bukan sbb aku blum mandi lagi.
hehe... so lpas siap type post ni,
aku nk trus pi mandi.

disebabkan aku takde mood sgt skrg ni,
so aku just akan type laju2
and crite secara ringkas k ?

baiklah, smalam Khamis (7/7/15),
aku kluar pergi berbuka with my friends.
aku, Darethy, and 3 more malay friends.

sejujurnye,
aku mmg tak brape rapat sgt dgn
these malay people.
yup. mereka 3 org je.
2 girls, 1 boy.

knape aku tak rpat ?
pdhal kawan satu batch kot.

hhmm.. mungkin sbb dyeorg kelas lain kut.
and as you should know,
in my class,
i'm the only malay. so yeah...

so, kitaorg pergi berbuka dkat
Bayou Lagoon...
actually hotel ni aku dh slalu pergi.
time family aku dtg melaka.

tapi, aku tak pernah plak rase
makanan buffet dye... huhu

ok, so kitaorg kluar dari kolej
around kul 6.40pm...
4 of us naik kereta one of my malay friend.
*and yup, three of them (malays) smua ade kereta masing2 woi.
aku sorang je yg takde kereta.. hhmm :'(

so, me, darethy and the 2 malay girls
kitaorg naik satu kereta and pi hotel tu.
yg malay boy tu plak naik kereta sendiri
and kitaorg just bertemu kat situ..  ;-)

kitaorg smpai sane around 7 lebih.
mase tu org dh mula rmai.
then we beratur, and bayar.

brape harga ?
okay, harga mmg agak berpatutan.
rm43 je sekepala. murah kan ?
yelaa, kalau nk compare ngan hotel lain,
hotel lain mesti 80++ or maybe 100++

so, if Rm43 tu, kiranye sgt murah
and berpatutan lah.
especially utk students college mcm kitaorg ni. hehe

so, kitaorg mula lah ambik makanan.
so hows the food ?
hows the variety ?

bagi aku, aku bagi rating dlm 6.5/10
nak ckp tak sedap, tak jugak..
nak ckp sedap sgt2 pun, tak jugak..
so, boleh tahan lahh....

ade makanan yg sgt sedap,
ade yg biase2...
so, kire 'boleh tahan' lahh..
average... hihi

papepun, alhamdulillah lah.
bersyukur atas nikmat yg Allah berikan.
smalam aku mkn byk giler weihh
nk gunakan duit punye pasal. hehe

so, kirenye berbaloi lah jgak.
sbb nk bandingkan harga makanan
yg aku makan smalam, sgt mahal kot.
so if bayar rm43 utk smua yg aku mkn smalam,
mmg berbaloi lah... hihi

ok, takmau crite pnjg2
(sbb mmg takde ape nk di-critekan )
so, jom... tgok gambor ! hehee..







 Baru smpai hotel.. Selfie duluan ~ hihi








 Jom kita makannnnnn !














Haaa... nampk tak ? betapa banyak nye aku makan ! hehee.. Sbnrnye bukan ni je, byk lagi tau ! tapi ade yg aku terlupe nk snap gambor. huhu.. and you know what, that night, table kitaorg lah yg kluar last skali. orang lain smua dh balik dah. kosong. kitaorg yang last kluar. hahaha..



 Five of us...


 Lepas sudah makan, kitaorg lepak kejap dkat arcade ni. Hehehe...
Aku tak main pun.. Takde mood. Just tgok dyeorg main je.. huhu


 Lepak ngan Darethy jap.


 Mirror selfie lu kejap lam toilet. hihi.
Mase ni Darethy dah sakit perut kut. sakit sngt2.. dah terlampau kenyang agaknye. haha.
by the way, shit. aku gemuk giler doe.. -__-'

 
 Sementara tunggu bebudak tu selfie2,
aku and Darethy duk rehat and lepak2 lu.. :)

Lepas tu, kitaorg pun balik...
Smpai hostel around kul 10.15pm.... :)




p/s : Perasan tak, aku tak letak pun nama2 dyeorg smua kecuali Darethy. Why ? Aku ade sbb aku tersendiri. So, yeah.. sorry.
p/s : In all those photos, muka aku nampak je senyum and happy. Tapi... Dalam hati ? Hanya tuhan je yang tahu.... Hhmmm. Biarlah rahsia.

No comments:

Post a Comment