Saturday, June 13, 2015

Post-CA1 Celebration



Assalamualaikum...

hai !
okay... dah lama dh aku menyepi..
kali terakhir, aku post pasal
first week of sem 3.

and then today ?
today aku dh ade di 6th week dah.. hehe.

wait. 6th week ?
bukan every 6 minggu ade exam ke ?

yup ! tepat skali.
minggu ni, adalah minggu exam CA1.
(tgok tajuk pun tahu.. -_-)
and smalam, Jumaat,
adalah last paper utk CA1 hehe...

okay.
tapi tajuk post hari ni ialah
post-CA1 celebration kan?
celebrate ape ? mcm mane ?

actually smalam,
aku kluar lepak kat bandar ngan kawan2 aku ! :D
yup... ini lah first time aku
kluar jenjalan ngan kawan2 lame2 cam ni tau.
perasaan berdebar + takut tu, hanye tuhan je tahu.

aik ? kenape nk berdebar plak ?
okay, pasal hal ni...
biarlah rahsia.... hihi

tujuan utama aku update post hari ni
sbb nk share gmbr and crite
serba sedikit tentang outing kitaorg smalam.. ;-)

BUT FIRST,
sblum aku crite tentang tu,
meh aku nk crite skit pasal
exam CA1 aku baru ni...

                   ___________________


Hari Isnin (8th June) start exam.
first pape ialah Basic Genetics..
hows the paper?
hhmm... soalan MCQ alhamdulillah, senang.
tapi, essay question, SUSAH giler doe ! >.<
mungkin sbb aku tak study & hafal btul2 kot... :(

Selasa (9th June),
ialah paper Oral Biology.
as you should know, oral biology ni
ialah subjek BDS.
iaitu lebih kepada pasal gigi, gusi dan segala
tentang mulut.... -__-
so, aku inshaa Allah akan amik MBBS,
so aku mmg kurang minat BDS sbnrnye.. hihi
tapi, mase belajar subjek oral bio ni,
takdelah teruk sgt.. best jugak subjek nye.
BUT,,,, exam MEQ dye sgt payah !
MCQ, mmg senang, alhamdulillah..
tapi MEQ susah. dye akan tunjuk gmbr gigi.
then dye suruh kite identify,
gigi ape tu, (susu/kekal)
dan gigi tu posisi ape,
brape umur org pemilik gigi tu.. -..-
dan mcm2 lagi lah soalan2 yg SANGAT menconfuse-kan.
haish. stress giler kot ngan paper Oral Bio.. -_-

Rabu (10th June),
ialah paper ICT...
yg ni no hal..
sbb ckgu dh bagi peruncingan,
kite just hafal hafal & hafal... hehe

Khamis (11th June),
ialah paper Organic Chemistry..
alhamdulillah, paper ni okay2 je..
takde MCQ, semua subjective.
kene lukis2 byk...
tapi yg teruk pada hari itu ialah,
aku selseme kot. dah laa tak bawak tissue.
seksa giler menahan selseme selama 1jam15minit.
lepas dh habis exam, dpatkan tissue,,
pergghhhh ! LEGA gilerrrr... >.<

Jumaat (12th June),
semalam, ialah paper Pharmacology.
so kalau kite perhatikan,
most of the exams yg aku mention,
MCQ lagi senang kan ?
but for this subject... TERBALIK. -___-
MCQ dye bapakk SUSAH !
tapi soalan subjective dye, alhamdulillah, sng plak. hihi


so, begitu lah crite dye serba sedikit,
tentang exam CA1 aku kali ni.
haish.. berdebar jugak menantikan result ni.
ntah cantik ntah tidak result aku.. :( #risau

papepun,,
yessss. CA1 dah habis !
tinggal CA2 and final je lagi..
tak sabar aku nk habiskan foundation !!

okay, skrg, jom kite pergi ke topic asal hari ni,
Post-CA1 Celebration !

                   ___________________


biase nye lepas habis exam,
aku takde lah enjoy sgt..
biase nye kengkawan aku, smuanya
akan kluar bandar, jenjalan, makan2...

aku ?
just balik bilik... tidur sepanjang hari..
then, mungkin tgok movie lam laptop kot ?
hahahahaha. k. tak kelakar pun... -..-"

but kali ni,
my Post-CA1 is a bit different.
kali ni aku kluar jenjalan kat bandar
with 3 of my Indian friends..

so how was it ?
biar gambar berbicara.... hihi
meh tgok gmbo smbil aku bercerita skit2... ;-)





           Kitaorg rancang nk kluar drpd kolej kul 4.. Sbb kitaorg plan nk tengok movie kul 5.30pm.. Tapi lain yg dirancang, lain plak yg menjadi... Uncle taxi tu dtg lambat.. around kul 5.. Last2 terpkse cancel, and kitaorg tukar plan... Makan dulu, baru pergi tgok movie.. So, kitaorg pun pergi lah makan..



 Thivyapriya, Darethy, Jayah & me...


 Aku dah lupe ape nama restoren ni.
And aku jugak lupe ape name tempat ni.. -_- sorry.


 Jayah and me..
Utk pengetahuan semua, dye ni kembar aku tau. haha.
why ? bukan sbb muka sama,
tapi sbb bufday sama ! 20 Feb 1996.. :-*


 As usual, hobi aku ialah amik gmbr makanan.. >.<
kat restoren ni kitaorg beli set.
so, set yg aku pilih, first dish dia ialah bde ni.. pumpkin soup.
how was it ? Nice ! :D


 Then yang ni plak main dish.. Fish and chip.. Yummy !


And my favourite part : Dessert ! 
pergh, kek chocolate ice-cream ni sedap giler doe !!


Jemput makannnn ! :-P


 Lepas dah sudah makan, kitaorg pun jalan2 kat area jonker street,
and beli lah bde ni... hehe


 Spiral potato !


So how was it ?
alhamdulillah, sedap lah jugak.. hihi
and harga pun okay je,, Rm3 per batang.. ^_^


 Lepas sudah makan, kitaorg pun smbung perjalanan nk pergi mall.
mall tu takde lah jauh sgt.. dekat je sbnrnye.. huhu


Sambil jalan2, selfie lah skit.. hihi. kenangan lah katekan... :p
bukan slalu aku bleh kluar jenjalan ngan kwn2 cam ni.


 Yeay,, dah smpai mall !


 Haha, naik escelator pun selfie.. >.<


Jom, pi beli ticket wayang sat...


Insidious chapter 3 ! :D
ok, mase tu baru pukul 7..
movie kul 7.45pm, so kitaorg pun decide nk jalan2 lu..


 Tetibe kitaorg jupe tempat lawa ni.. :D


Ape lagi,, selfie lah jawabnye !! :-P










Okay, dah pukul 7.40pm.. jom beli popcorn !
haha, movie blum start, popcorn aku habis dulu tau ! >.<


 Ok, movie pun dah tamat..
so, how was the movie ? hhmm.. okay lah ~~ 
ntah lah, sbb sepanjang masa aku tutup mata.. haha.. bazir duit je -_-"


sementara tunggu kawan 2 org tu oergi toilet, meh selfie dulu sebentar. hihi




 okay, dah jom balik ~~


           Lepas habis movie tu, kitaorg pergi singgah McD kejap.. bungkus burger. hehe.. Lepas tu, kitaorg pun kluar cari taxi... omaigod, smalam susah giler kot nk cari taxi. Bile dh dpat, tetibe taxi2 tu smua caz kitaorg mahal sgt... and then last minute tu, ternmpk 2 org budak satu kolej ngan kitaorg. then kitaorg decide rmai2 naik taxi biru (yg utk penumpang 6 org) utk balik kolej sama2.. At least berbaloi lah jugak kann... ;-)


begitu lah dye,
serba sedikit cerita tentang smalam.
takde ape yg menarik pun sbnrnye. hihi
just aku nk update sbb nk share gmbr,
and nk rakamkan segala kenangan ni. huhu

klah, done typing for today..
see you soon ! :D




Memories

No comments:

Post a Comment