Saturday, March 7, 2015

Life Updates




Assalamualaikum..

hello.. !
yup... It's March already.
pergh, cepat giler masa berlalu.
aku masih ingat lagi,
masa awal2 january 2015,
aku rase cam waktu lama sgt berlalu.

but skrg ? dah jadi cepat balik.. haha
takpelah. okay ape kalo cepat ?
yelah, cepat2 lah aku boleh habis sem 2,
cepat2 masuk sem 3,
cepat2 habis foundation,
and cepat2 pergi India ! hehe..

tapi kalo cepat sgt pun tak best jugak kan ?
mcm scary je.. :(
yelah, semakin kita tua,
dan semakin dekat dgn ajal... :(

okay. STOP.
jom, trus masuk topik pada hari ni.
haish, pnjg lah plak muqqadimah kali ni.. XD

baiklah, sejujurnya aku tak brape suke
buat tajuk post 'Life Update'
sbb ianya terlampau umum.

tapi nk buat cam mane,
sbb mmg life update pun.
ade byk crite yg nk diceritakan dlm satu post.
so, nk tak nk tpkse jugak buat tajuk cam tu.
so now,  utk lebih mudah,
let me give you the subtopic for today's post.

this post is mainly about :
- Farewell batch 8
- spending 3 days 2 nights with my family
- life changes

okay, as i mention in the previous post,,
batch 8 dyeorg akan habis kan ?
yup.. dyeorg dh habis dah pun.
final dah habis,
then mereka semua sudah chao..

ape yg aku nk crite di sini ialah,
pada hari terakhir dyeorg final.
masa tu, dyeorg bukan main seronok lagi.
maklum lah, last paper for final.
sape tak seronok kan ?

and on that day, aku dh rancang utk selfie
dgn semua kwn2 rapat aku.
kawan rapat k. bukan best friend.
aku just rapat gitu2 je ~ huhu

tapi kan.. walaupun rapat gitu2,
ade di antara mereka,
yg membuatkan aku sedih dan rindu.

seriously, nak2 kawan2 yg sama
level bilik dyeorg ngan aku.
dlm kata lain, jiran2 aku lah. hihi

yelah, sblum ni slalu nmpk dyeorg,
lepak ngan dyeorg.
tapi, bile dyeorg dh pergi,
rase sunyi sgt hostel.
mmg, dpat rasakan lah,
pemergian dyeorg tu....

so, pd hari khamis (26/2/15)
aku pergi visit smua kwn rapat aku,
selfie bersama dyeorg,
peluk2 and farewell kat dyeorg...  :)
meh tgok gambr :








so ape perasaan aku ?
of coz lah sedih...
sedih sbb dyeorg dh nk pergi.
dan sedih sbb aku bukan bersama dyeorg.. :')
*If you know what i mean*

tapi kesedihan dan kesunyian tu
tak lama pun.. dlm 3-4 hari je.. hihi
skrg ni, alhamdulillah... aku okay je.
tak lah rase sedih ataupun sunyi sgt..

tapi kan...
apa yg lagi sedih ialah,
bila aku fikir.. adakah dyeorg juga
mempunyai rasa yg sama seperti apa yg aku rasakan ?

tak. aku tak rasa dyeorg rasa cam apa yg aku rasa.
ade di antara mereka, aku syg sgt.
tadelah 'sgt', tapi perasaan syg tu ade lah jugak.
but then, adakah mereka syg aku ?
adakah mereka hargai aku ?
adakah mereka merindui aku ?

persoalan2 itu lah membuatkan aku rase sedih sgt.
seolah-olah aku yg desperate... hhmm.

takpelah. aku dh tak fikir dah pun.
malas lah nk fikir. buat stress je kot.
like seriously, pape yg berkaitan dgn friendship ni,
mmg mesti akn buat aku stress.
baik takyah fikir kan ?

k, next topic...
about my family came visit me.. :)

as you all know,
aku ade bg tahu kan yg dyeorg nk dtg visit
aku akhir bulan due..
so yeah.. they came..

sbnrnye aku ingatkan dyeorg dtg 2hari 1malam.
rupenye 3hari 2mlm kot ! haha...

so how was it ?
alhamdulillah, i'm so happy to see them.
and alhamdulillah, aku dpat mkn mcm2 yg aku idamkan.
dan alhamdulillah aku dpat beli semua stok
barang2 hostel aku. hehe.
konklusinye, alhamdulillah is all what i can say.. :')

jom tgok gmbor skit. hehe



 Me and my bro


 
Hotel Hatten




Some of the foods i ate :
 









aku tak tau kenape,
tapi aku sgt2 suke amik gmbr makanan. haha
tapi sedih, sbb kali ni skit je gmbr makanan aku snap.
pdhal aku makan, lagi byk kot drpd ni ! hehe

okay, next topic...
about life changes...

aku tak tau kenape,
sejak cuti tahun baru cina hari tu,,
lepas habis cuti, life aku berubah kot.

aku jadi ngantuk sgt kat kelas.
pastu malas nk study..
then byk giler makan..
argh !

stress kot. tak tau kenape leh jadi cam tu. :(
aku nk try diet.. aku nk try tidur leklop.
aku cuba utk ubah cara hidup aku,
sama seperti sebelum cuti tu.
tapi tak boleh... :(

dah 2 minggu gaya hidup aku berubah. hurm.
so yeah. tu jelah aku nk crite.
so, i need to try harder,
utk ubah balik mcm dulu.
serious, aku tak suke kot life changes ni.. :'(

ok, before i end my post,
just wanna luah skit tentang ape yg berlaku 2-3 hari ni.
sbnrnye kan, baru ni aku ade sakit perut.
sakit perut kat bahagian bawah sblah kanan.

yup. ianya adalah simptoms appendix.
aku pun risau jugak. then last2 aku pergi klinik.
bile check tu doktor ckp tade pape,
tapi kemungkinan boleh jadi petanda awal appendix.

so, doktor bagi aku ubat,
and tgok dulu lepas 3 hari cam mane.
if sembuh, alhamdulillah lah.
if sakit lagi, mesti segera ke klinik/hospital.

so, hari ni dah hari ketiga aku mkn ubat.
alhamdulillah, aku rase sakit perut tu dah takde.
papepun, i hope aku sembuh sepenuhnya lah..
inshaa Allah.... :)

ohh, on emore thing,
baru ni aku ade visit bilik kawan aku ni.
dye ade bela hedgehog ! namenye, snuggles.
so, aku pi tgok ar. haha..





pergh. agak tajam jugak bde ni.
sakit tgn kau dibuatnye.. XD
tapi dia mmg cute lahh.. ^_^
seronok dpat jupe natang ni. hehe

klah. done for today.
konklusinye ?
aku mesti buat something utk ubah life changes aku.
and sejujurnye, aku dh makin gemuk.. :(
berat badan naik 3 kg.. T_T (Perlu diet !!)
and i have around 2 more weeks before my CA2.
then study break, then final ! wow.

klah. done typing.
i'm feeling nausia right now actually.
so, sorry lah kalo ape yg aku type tu merapu ke,
pelik ke, tertypo ke.. or boring. hhmm.
whatever. klah. bye...
rase cam pening and nk muntah je skrg nie... :'(

No comments:

Post a Comment