Tuesday, December 30, 2014

Kesedihan



Assalamualaikum.

okay. my eyes are red right now.
why ? coz aku bru je habis nangis.
kenapa nangis ? hurm...
sebab tu lah tajuk post kali ni ialah :
kesedihan.

Sejak dua tiga hari ni aku asyik rasa sedih je.
rasa sunyi.. rasa kosong.. rasa sedih and kecewa.
aku cuba rilekskan diri…
dan cube bertanya pada hatiku yg sdg rawan,
kenapa sedih ?

setelah beberapa kali lah jugak aku ckp sorang,
last2 aku rasa aku tahu knape aku sedih..
Hhmmm..
berikut merupakan antara factor kenape aku sedih :

pertama… aku sedih sbb 2 hari lagi aku leh enjoy
kat rumah aku at Kemaman ni..
yup… cuti hanya tinggal 2 hari je lagi.
then Jumaat ni aku kena bertolak ke Melaka dah.. 

kedua.. kesedihan ni berkaitan jugak ngan kesedihan ptame.
okay. Aku sedih sbb cuti nk habis.
and aku rase cam byk lagi bde aku tak buat lagi.
contohnye ?

Err.. dlm masa 3 minggu ni aku lgsung x sentuh mesin jahit aku.
sedih giler. Pdhal aku nk menjahit !
tapi ntah kenapa, rase cam takde mood je nk jahit.. 

selain tu, novel baru sebuah yg aku dh khatam.. -_-
pdhal kalo cuti 3 minggu, at least biarlah 3 novel. Hihi
tapi, bru satu novel aku berjaya habiskan. Haish.
nnti balik kolej, mane ade masa dh utk baca novel.  hurm

movie pun sama jgak. aku nk tgok movie byk2.
tapi tak kesampaian.
one more thing is masakan.
yup. Aku teringin sgt nk try cari mcm2 resipi
baru dari google or buku resipi and
nk try masak and mkn byk2 ! hehe
tapi malangnye tak kesampaian.
bru 3 resipi baru yg aku dh try.
padahal aku aim nk lebih dari tu… haish.
tak kesampaian. 

ape lagi ea yg tak kesampaian time cuti ni ?
tu je lah kot….
so mcm.. sedih doe.
apa yg aku nk buat time cuti tak tercapai 100%.

so, ape sbnrnye punca tak kesampaian tu ?

hurm.. ntah lah… tak cukup masa kot ?
lagipun zaman skrg nie, masa cpt giler kot berlalu.
rase cam baru je smalam aku smpai Kemaman.
skrg ? tetibe dh nk balik Melaka dah.. haish.. 

selain tu aku rase mungkin banjir adalah faktornye.
byk bde yg aku nk buat, jadi terhalang.
takpelah. At least ade jugak pengalaman yg
menyeronokkan during banjir tu kan ? 

ok, skrg aku nk sentuh skit tntang perkara ketiga
kenapa aku rase sedih semacam sejak akhir2 ni.
It’s about my mom.

I don’t know why,
this lately aku rase hubungan aku ngan mak aku
lain mcm je.. 
rase cam dingin semacam…

kekadang aku rasa cam..
mak aku menyampah sgt ngan aku.
aku rasa cam dia tak suke aku ade kat rumah.
mungkin dye lebih suke kalau aku jauh..
jauh dekat Melaka tu hah . hurm.

ntahlah…
aku tak tau nk explain cam mane.
sbb bende ni aku je yg rasa.
tapi.. tak elok lau crite pasal ibu kite yg bukan2 kan?
guane2 pun, she’s my mom.. and I have to respect her.



so erm… what else ?
tu je lah kot..
mainly reason aku sedih ialah
sbb nk balik kolej… hurm

oh, lupe nk luah satu lagi perkara.
aku bukan sedih je pasal kolej ni,
aku berdebar + takut jugak tau..
why ?

yelah… dah msuk sem baru kan. Sem 2.
nnti mesti byk giler stress yg akan menimpa.
dah laa aku dh 4 bulan rilek2.
ni, tetibe life aku akan jadi busy giler.
hurm.. mesti sokmo stress nnti.. 
takutnye… >.<

Life changes.
guane2 pun, aku kene hadapi jugak .
aku kene bersedia fizikal dan mental.
mampukah aku ?

Okay. Stop thinking negative Sab.
you said you’re sad.
you’re scared of the stress and all stuff.
right ?

okay now. please, remove them all away !
don’t be sad anymore. Remember ;
La Tahzan.. Innallaha Ma Ana..
Don’t be sad.. Allah is always with you, Sab.

why you should be sad?
tomorrow is the last day of Disember.
which means the last day of 2014.
why you want to ended up your 2014 with sadness ?
don’t be stupid .

please. smile.. try to be happy.. 
enjoy your moments at home..
enjoy your new year with your family.. 
be thankful to god for each moment you have now.

and about your college ?
don’t be so worry. you will stress for nothing.
believe me..
just keep in your mind, that you’re strong.
you can face this !
you can face all the challenge in your life.
just believe in yourself okay…

and don’t forget,
always remember Allah…
He is the only helper that can help you.
in everything !
pray Sab.. pray and ask from Him.
Inshaa Allah, all is well… :)

Thank you…
I’ll try……..
 

No comments:

Post a Comment