Sunday, July 27, 2014

Esok Raya.



Assalamualaikum.

hai... apa khabar?
harap semuanya baik2 blake ye...

hehe.. then hows me ?
er.. aku tgh selseme skit skrg.
why? bcoz tadi kemas2 umah skit.
banyak habuk yg telah disedut oleh hidungku.. hehe

ok. esok raya.
waddehel ?
seriously... cpat giler mase berlalu..
rase ny emcm baru je smalam start Ramadhan..hmm

so, di malam raya yg mulia ni,
yang dipenuhi dgn bunyi2 mercun di luar sane,, -_-
sy ade beberapa perkara mustahak utk diberi tahu.
amboi.. 'mustahak' bunyi orh.. -__-'

k. meh nk story skit...
pertama skali nk story pasal annual iftar with family..
yup, biase nye tiap2 tahun,
my family akan adakan annual iftar among of us.

so, all my spupu, mak sdare, pak sdare dan sebagainye
akan berkumpul rmai2 utk iftar di rumah nenekku di Gong Pauh.hehe

then how is it ?
hhmm.. ntah lah... aku rase laa kann.
yg tahun lepas annual iftar lagi best dari tahun nie.
why?

bcoz tahun nie ade tetamu lain yg join kitaorg skali. -_-
k. jgn salah fhm. bukannye aku tak suke ade org lain join.
tapi,, gituuu arr.

ce bayang, kitaorg kumpul same2 among of our family
sbb nk berbuka same2.. nk luangkan mase same2...
then tetibe ade tetamu lain yg join skali.
rase weird kot...
seriously. rase tak slese giler smalam.

if tetamu tu sorang due dkpew gok.
tapi... tetamu tu sebuah family kot.
ramai pulak anak2 dyeorg..
semua lelaki. hensem2 blake. bhahaha.
sbb tu lah, mcm tak slese je bile nk berbuka rmai2 cmtu.

tapi yg best nye about yesterday is,
i can lepak2 agak lame laa jugak with my cousin Athena.
heheee... hari tu mase ondway pulang ke Kemaman,
sy dh jupe dah dye kat skolah dye..

tapi that day skejap je...
smalam kitaorg leh lepak agak lame..
so, puas hati lah skit. hehe
then kitaorg pun amik kesempatan tersebut utk ber-selfie!
hehee.. meh tgok gmbor mehh...
skeping je k.. gmbr dari instagram gua.. :3

 



okay...
sejujurnya sejak akhir2 ni gua rase sedih sgt2..
why?

sebab....
aku dah terpaut..
terpaut pade bilikku dan rumahku..
ingat tak post lepas,
aku ade crite yg aku rase weird and tak best duk kat umah.

tapi skrg rase weird tu dah hilang.
diganti plak dgn rase sayang dan cinta akan bilik
dan rumahku ini... serta kemaman idaman.. <3

so, due-tige hari ni aku rase cam sedih je..
rase cam tak sanggup plak nk tinggalkan bilik aku.
tak sanggup nk tinggalkan rumah aku
dan stay 4 bulan lagi kat Melaka... :(
rase cam sedihh giler kot..
hhmm.. takpelah... aku kene biasekan diri.. :)

tapi kann.. aku rase, nnty bile aku ade kt Melaka,
konfem aku akan nangis2 bile parents aku dh nk balik Kemaman.
haha.. sbb kan, sblum ni aku takde lah nangis2.
aku bukannye homesick sgt pun..

tapi semenjak aku dh stay lame kat rumah,
aku pasti sgt, aku akan homesick lepas ni.. -__-"
sabor jelaaaa~

ok. speaking of Melaka,
aku ade berita buruk sbnrnye nk share...

















about the result of my exam...
the TOTAL result for the whole sem 1...
alhamdulillah, semua subjek lulus.
KECUALI maths.... :'(

shit. maths aku fail doe !
and you know what..
i need to repeat the paper..

and you know what ?
tarikh exam utk repeat ialah 31hb July.

and you know what?
perkara yg paling menyedihkan ialah,
raya kedua,,, aku kene balik Melaka dah.. :'(

why Sab??
kenape cepat sgt??
kenape tak  raya ketiga je?
yelah, exam kau pun hari raya keempat kan?

hhmm... inilah masalahnye.
sbnrnye, sume buku2 aku tertinggal lam hostel.
aku takleh study pape skrg.
so, aku trpkse balik awal ke Melaka.. :'(

sedih gilerr.. aku baru je plan
nk jupe nge kawan2...
rindu sgt mereka... :'(
tapi apakan daya... :(

so... mcm tujelah.
aku sempat raya sehari je kat Kemaman.. :')
papepun, wish me luck k..
please, doakan semoga sy lulus..
exam ni sgt2 penting bagi aku... :( hhmm

konklusinye?
mcm tu jelah...
esok raya...
and esok is the last day for me at Kemaman.. :'(
inshaa Allah after 4 months, i will be back again.. :')
hhmm.. actually gua rase mcm ade lagi je bde nk story morry.
tapi lupe ar.. haha
takpelah... harap2 xpenting.. :P
next time plak ye story moryy ! >.<

klah... done typing..
akhir kata...

selamat tinggal Ramadhan...
i hope we can meet again next year.. :')
and hello Syawal ! please, be good to me.. hehee
Selamat hari raya everyone !
maaf zahir & batin... <3




No comments:

Post a Comment