Thursday, March 27, 2014

Melangkah ke 'Dunia Baru'



Assalamualaikum..

pernah tengok tak crite "Dunia Baru" ?
watak utama dia, Opie (Elyana)
and then Piere Andre pun ade gak berlakon cite tuh..
*okay, xkesah lah kau tahu ke tak pasal crite tu! hehe

so, skrg nie, apa kaitannya crite "Dunia Baru" tu dgn entry kali ni?

okies.. filem dunia baru ni,
mengisahkan tentang sekumpulan pelajar,
yg baru melangkah ke dunia baru...
iaitu dunia lepas SPM..
or lebih tepat lagi,
dunia di kolej/universiti.. :D

tyme aku tengok criter tu,
aku bru je skolah rendah...
and mase tgok criter tu pun,
timbul mcm2 feeling...

"wahh... mcm best je hidup kat Uni."
"err.. mesti sedih kalo kene tinggal jauh2 dari family kan?"
"hhmm... mencabar btul kehidupan di universiti.."
"mesti best.. boleh bercinta sakan tyme blajo.. :3"
"nanty kat uni, mesti ade rmai laki hensem.. wahh"

ok. biase lah tuu kan..
budak kecik... mcm2 yg dia fikir dlm otak.
wakakakaka!
okay, not funny . -__-"

so, kaitannya di sini ialah,
masih fresh lagi di ingatanku
terhadap keinginan dan penasaranku terhadap
sambung blajar di universiti/kolej...

and seriously, mase sgt2 cepat berlalu kann?
baru je hari tu, tyme mude2 dulu aku mikir pasal uni .
and skrg ? aku dh habis SPM.. and aku dh amik result dh pun..
and in shaa Allah, esok luse sy akan smbung blajar dh.. :')

say whay ?!?
esok luse ?? waddehel ? :O

haha... no laa..
bukan esok luse...
but minggu depan kot...
i'm not really sure actually...

so, kat mane kau nk smbung blajar Sab?

hhmm..
yang tu, nanti lah bagi tahu...
buat mase nie, biarlah rahsia.. hehe

skrg, i'm just waiting for the surat..
sbb sy dh hntar surat utk mohon masuk kat sane.
so, nanty i just have to wait for the surat.
after that bru boleh confirmkan bile leh daftar.. :)

so mcm... hows my feeling ?

okay, aku agak happy 'sedikit' .
yela, sape tak heppy leh smbung blaja kan? hehe
tapi... perasaan sedih tu pun ade jugakk.. :(
sbb trpkse duk jauh dari family..
and this is my first tyme utk berdikari.. :')
not only that.
perasaan nervous, x usah nk ckp laa... >.<
takut kot...
mcm mane aku nk pilih kawan nanty ?
mcm mane aku nk blajar ?
mesti stress sokmo op...

hhmm...
papepun, i have to be ready...
physical and mental .

skrg nie, and sejak akhir nie sy byk mikir kot.
mikir pasal life dkat kolej nanty.. haish...
not only that, i also have to think about the things
that i have to buy and i have to pack...

yela, skrg dh akhir bulan March..
and sy masuk kolej tu utk April intake kot..
so, i have to be ready lah kann... huhu

actually first time mase ayah aku sarankan kolej tu,
aku agak terkejut sbnrnye...
sbb intake dia bulan April..
and aku mcm... waddehel?
baru je dpat result...
sok puah agi rilek2...
tibe2 kene sambung blajor dohh... :(

tapi skrg nie,
alhamdulillah... perasaan terkejut tu dh tkde.
saya akan cuba slowly2 utk menerima semua nie..
and inshaa Allah, sy akan siapkan diri sy..
bersedia fizikal dan mental... :')

klah... done typing...
tak nak criter byk pun sbnrnye..
just nk luah skit2 perasaan bile nk melangakah ke 'dunia baru'
 yup... tak lame dah.. selangkah lagi... :')

so, inshaa Allah,
i will update this blog
when i get the letter...

or maybe i will update this blog when
saya btul2 dah nk bertolak dah... hehe
nanty in the other post,
i will explain dgn lebih mendalam..
tentang kos ape, and mane tmpat blajar sy ye.
in shaa Allah.... ^_^

akhir kata....

kita hanya merancang, Allah yang menentukan...
Allah knows the best.... :')



No comments:

Post a Comment