Thursday, December 27, 2012

Banjir dah semakin surut .. :)



Assalamualaikum.. :)

okey.. gmbr rajah di atas menunjukkan saya..
yang sedang bergambar di depan umah saya..
haha.. yup.. rumah saya pun naik air.. :)

but wait2.. bukan naik sepenuhnye..
just Jalan Nyatoh,depan my gate jer yg byk air bertakung..

baru semalam sy cerita pasal banjir nie kan?
and mase tu kawasan perumahan ku blum ade air lagi..
then pagi tadi, tetibe my friend Adrina called me..
she said depan area2 rumah sy air dh naik..

then i was like,, OMG !! :O
hang biaq btuiii !
then mase tu dalam kul 6.30 lebih,,
saya pun ape lagi, trus kua dari slimut berlari ke arah pintu umah!
my  mom pun pelik tengok saya.. -..-

saya pun explain ar kat dye..
then bile sy tengok kat luar, xde ape punn. ?
sikit je air... then saya smpung balik tydo.. =.=

dlm kul 8.30 sy terbgun kembali..
my dad panggil sy.. dye nk pinjam camera..
i said why ?
then he said nk amik gmbr air banjir depan umah..
then i was like : hah ? banjir? air naik doh ker ??

then sy pun ikut my dad skali..
rupe2 nye mmg btull..
area2 my friends' house byk giler air bertakung..
tapi takdelah dlm sgt..
maybe smpai dekat buku lali jer..
*wait,buku lali tu kat ner?? -..-
ntah laa.. asalkan tak sampai pun dekat lutut oke..
this is the pics that was snapped by my father :








then sy pun ikut laa ayah sy pegy beli breakfast dekat bandar..
ingat an boleh laa jugak jalan2 dekat tmpat2 yg banjir truk.
tapi tak punn.. :( just lalu laluan biase..
my dad lewat nak gi keje.. so dye just beli food dekat2 je..

then sepanjang perjalanan dekat area2 kuil hindu tuu,
ternmpk byk laah kereta yg terparking sane sini..
terkejut skejap gua.. :O
mmg byk giler kott..
tepi jalan berderet kete parking..
dah macm car park je aku tengok. -.-'

okey.. cuace hari nie ?
Alhamdulillah.. walaupun skejap hujan skejap panas,
tapi petang tadi matahari mmg naik.. panas terik :)
so, Alhamdulillah,matahari tersebut dah evaporate skit2 air banjir..
dan skrg air banjir makin skit...
tapi blum 'hilang' sepenuhnye laa..

Zainal pun ade ckp yg air kat area rumah dye surut .. :D
seriously, rase sedih giler kot dekat mangse2 banjir..
mcm zainal and my friend fatin.. :(
kesian kot.. habis basah sume bende lam rumah..
fatin oke agi rumah dye..
but rumah zainal i think lagi teruk kowt.. :'(

benar2 berharap air banjir akan surut dgn segera.. :)

oh yer, then petang tdi me and my bro main2 kat kawasan umah..
kawasan umah je.. dlm gate.
mustahil lah utk sy kuo drpd gate umah tuu . -.-

then ade laa satu moto nie..
aku tak tau moto sapew..
dari pagy tadi.. smpai skrg moto tu parking depan gate umah aku.
haish... aku mmg hairan laa... :-/




huhu.. dh k lah.. i dont know what else to say...
konklusi utk hari nie ?
matahari dh mula naik..
air dah mula surut..alhamdulillah.. :D
bunyi budak2 press moto kuat2 depan gate slalu kedengaran. -.-
bunyi helicopter lalu-lalang atas bumbung juga kedengaran..
and tadi sy nampak seseorg yg sgt2 special..hihi

okey.. that's it..
a boring story from me...
kbye. -.-

No comments:

Post a Comment