Saturday, July 21, 2012

Selamat Datang Ramadhan.. ^_^



Assalamualaikum..
di petang yg indah nie,
sy ingin luah kan sedikit perasaan sy terhadap Ramadhan..

yer..hari nie,hari Sabtu,,
ialah hari pertama kami umat islam berpuase..
so,hows your day Sab?
err..Alhamdulillah..
tak lapar sgt and tak dahaga sgt..

bcoz beberape hari sblum nie sy byk puase..
puase ganti..hehe
so,dh terbiase lah dgn suasane puasa..

hurm..teringat plak tyme kecik2 dulu..
sy paling benci bulan Ramadhan..
why? bcoz i have to puase.. -.-

seriusly, tiap2 kali Ramadhan nk menjelma,
sy rase sakit hati sgt2..
puase pun bukan btul2..
just sbb nk dpt duit raya.. --'
biase laa tu kan..budak2..

then tyme masuk skolah menengah lah sy mule jatuh cinta..
jatuh cinta kepada bulan Ramadhan yg penuh berkat ini.. :)
then baru lah sy tahu,betape nikmatnye bulan Ramadhan..
smpai2 sy rase mcm sy lebih suke Ramdhan daripada Syawal..

walaupun sy mencintai Ramadhan,tapi puase sy tak sempurna..
so,azam sy utk Ramadhan kali nie,sy nk puase btul2..
and Insyallah sy akan usaha utk tingkatkan ibadah sy..Amin


















Wahai Ramadhan..
engkau lah bulan yg paling baik daripada bulan2 yg lain..
engkau hanya hadir sekali dalam setahun..
sesungguhnya,aku benar2 merinduimu wahai Ramadhan..
aku benar2 bersyukur kerana dapat bertemu denganmu tahun ini..
aku ingatkan tahun lepas adalah kali terakhir kita bertemu..
tetapi Allah maha pengasih..
Dia masih mengizinkan aku bertemu di tahun ini..
aku benar2 bersyukur tidak terkata..
Insyallah,pada tahun ini aku akan menghargai dirimu sepenuhnya..
hanya satu je harapanku wahai Ramadhan..
aku berharap aku dapat bertemu dirimu lagi untuk tahun2 seterusnya..
aku sungguh risau juka ini Ramadhan yg terakhir.. :(
please Ramadhan..jangan kau pergy selamanya..
datang lah lagy pada tahun hadapan..
sesungguhnya aku tidak akan melepaskan peluan utk menghargaimu dgn baik..
Terima Kasih Ramadhan.. ILoveYou.. :*





p/s: ramai org pegy bazar Ramadhan..including my bro and my dad..sy sorang jela yg asyik terperap dlm umah nie...hurm... :(

No comments:

Post a Comment